Қазіргі заманда білім беру саласы қоғамның әлеуметтік-экономикалық дамуының негізгі тірегіне айналды. Білім алушылардың білім сапасын қамтамасыз ету – білім беру жүйесінің басты міндеттерінің бірі ретінде қарастырылады. Бұл міндетке қол жеткізу кешенді, жүйелі және үздіксіз жұмыстарды талап етеді. Білім сапасы – тек оқушының білім, білік, дағды деңгейімен шектелмейді, ол оқу үдерісінің тиімділігіне, оқу бағдарламасының мазмұнына, педагогтердің кәсіби деңгейіне және оқу ортасының дамуына тікелей байланысты.
Жаңа мазмұндағы оқу бағдарламаларын енгізу – білім сапасын арттырудың басты тетіктерінің бірі. Оқу мазмұны оқушының функционалдық сауаттылығын, шығармашылық ойлауын, зерттеушілік қабілетін дамытуға бағытталуы қажет. Бұл бағытта STEM, жобалық әдіс, саралап оқыту сияқты заманауи әдістерді тиімді қолдану маңызды.
Педагог кадрлардың кәсіби құзыреттілігін дамыту Білім сапасы тікелей педагогке байланысты. Мұғалімдердің кәсіби даму жоспары жүйелі ұйымдастырылып, жаңа педагогикалық технологияларды меңгеру, бағалау және саралау дағдыларын жетілдіру бойынша тұрақты курс, шеберлік сағаттары, тәжірибе алмасу алаңдары ұйымдастырылуы тиіс. Педагогтің рефлексиялық қабілеті мен оқу жетістіктеріне талдау жасай білу дағдысы білім сапасына оң әсер етеді.
Білім алушылардың жеке ерекшеліктерін ескеру. Оқушылардың оқу стилі, қабілеті мен қызығушылықтарын ескеретін дараланған және сараланған оқыту білім сапасын арттырады. Бұл үшін диагностикалық жұмыстардың нәтижелерін сараптап, жеке оқу траекторияларын құру – маңызды міндет.
Бағалау – оқушының тек оқу үлгерімін анықтап қана қоймай, әрі қарай даму бағытын айқындайтын құрал. Қалыптастырушы бағалау, өзін-өзі бағалау, құрдастармен бағалау сияқты тәсілдер білім алушылардың метатанымдық және рефлексиялық дағдыларын дамытуға ықпал етеді.
Қауіпсіз, қолайлы, ынталандырушы білім беру ортасы – сапалы білім алудың алғышарты. Оқу кабинеттерінің жабдықталуы, цифрлық ресурстармен қамтамасыз етілуі, кітапханалық қордың жаңартылуы, психологиялық қолдау қызметінің тиімді ұйымдастырылуы – білім сапасына тікелей әсер ететін факторлар.
Білім сапасын басқару – деректерге сүйенген шешім қабылдаудан басталады. Ішкі және сыртқы мониторинг нәтижелері талданып, кемшіліктер бойынша нақты жоспарлар әзірленіп, жүйелі жұмыс жүргізілуі қажет.
Білім сапасын қамтамасыз ету – тек мектеп ұжымының ғана емес, ата-аналар мен қоғамның ортақ міндеті. Бұл бағытта тиімді педагогикалық тәжірибе, кәсіби рефлексия және стратегиялық басқару жүйесі бір арнада тоғысқанда ғана нақты нәтижеге қол жеткізу мүмкін. XXI ғасыр мектебі білім берудегі сапа мәдениетін қалыптастыру арқылы табысты тұлғаны тәрбиелеуге жол ашады.