Как спланировать урок CLIL .
CLIL представляет собой такой метод обучения, при котором часть предметов преподаётся на иностранных языках. Таким образом, обучение учеников на родном и изучаемом языках составляют одно целое.
CLIL is used to teach science subjects such as biology, physics, chemistry through foreign language
CLIL метод как эффективное обучение при интеграции с другим предметом]
CLIL is used in a variety of educational settings, from pre-kindergarten to higher education. Basically, during the application of this methodology, the main 4"C" aspects ((DoCoyle, 2008)) are considered in European countries. They are:
Content - subject content. Development of knowledge, skill and skills in the subject area.
Communication - communication. Extensive use of a foreign language in the teaching process.
Cognition - thinking. Development of the ability to think and recognize.
Culture - culture. Understanding interdisciplinary communication, understanding the culture of the discipline.
CLIL is a content and language integrated learning.The four principles of CLIL Methodology: cognition, community, content,communication.
CLIL очень эффективно для всестороннего обучения детей, не только английскому, но и других предметов проводя между ними точки соприкосновения.
CLIL эффективен, потому что сочетает изучение языка с другими предметами, что способствует лучшему усвоению материала, развитию критического мышления и языковых навыков через контекст и практическое применение.