Қазіргі сабақтың ажырамас бөлігі білім алушылардың дербес практикалық қызметі болып табылады (оқушылардың дербес танымдық шығармашылық ізденісі, олардың проблемалық жағдайларды шешуі, проблемаларды тұжырымдауды, олардың көзқарасын, оны дәлелдеуді, мәселені шешу жолдарын таңдауды үйрету). Бұл мәселелерді сәтті шешудің тиімді әдістерінің бірі – кейс-әдіс, өйткені ол оқушының жеке басын әлеуметтендіруге бағытталған.
Кейс-әдіс – практикалық есептерді шешуге теориялық білімді қолдануға мүмкіндік беретін құрал. Бұл әдіс білім алушылар өзіндік ойлауын, тыңдау және балама көзқарасты ескеру қабілетін дамытуға, өз пікірін дәлелді түрде айтуға ықпал етеді. Бұл әдіс арқылы білім алушылар аналитикалық, практикалық, шығармашылық, коммуникативті, әлеуметтік және бағалау дағдыларын көрсетуге және жетілдіруге, топта жұмыс істеуге үйренуге, проблеманың ең ұтымды шешімін табуға және өзін-өзі бағалау жасауға мүмкіндік алады.
Жұмыстың мақсаты: нақты мәселелерді шешу үшін теориялық білімді практикалық қолдану, сыни ойлауды, талдау және шешім қабылдау дағдыларын дамыту, пәнді оқуға деген ынта мен қызығушылықты арттыру
Маңызы: нақты жағдайларды еліктей отырып, практикалық есептерді шешуге теориялық білімді қолдануға мүмкіндік береді
№1. Тапсырма:
«Қ****оректік заттарды анықтаңыз**»** (суреттермен жұмыс)
Мақсаты: нәруызға, майға немесе көмірсуларға бай тағамдарды визуалды анықтауды үйрену.
Нұсқаулық**:**
Сіздің алдыңызда 3 азық-түлік бар:
Қарақұмық ботқасы Тауық жұмыртқасы Күнбағыс майы
Сұрақтар**:** 1. Осы азық-түліктердің қайсысы ұзақ серуендеуге көп қуат береді? Неліктен? (Жауап: май – оның құрамында 100% май бар, бұл энергияны көп қажет ететін қоректік зат).
- Жаттығудан кейін бұлшықетті қалпына келтіруге қандай азық-түліктер көмектеседі? (Жауап: жұмыртқа-құрамында ақуыз бар).
№2.
Тапсырма:
«Күніне арналған диета» (кестені талдау + қорытындылар)
Контекст:
Кестеде оқушы Айбектің бір күнге арналған мәзірі:
Тамақтану | Тағамдар | Негізгі қоректік заттар ( Н / М / К ) |
---|---|---|
Таңғы ас | Жеміс қосылған сұлы ботқасы | Көмірсулар |
Түскі ас | Тауық етімен сорпа | Нәруыздар + көмірсулар |
Кешкі ас | Котлет қосылған картоп | Көмірсулар + нәруыздар |
Сұрақтар:
-
Айбектің рационында не жетіспейді? (Сыбыр: пайдалы майлардың көзі жоқ).
-
Айбек аштықты ұзақ сезінбеуі үшін таңғы асқа не қосу керектігін ұсыныңыз*. (Нұсқалар: жаңғақтар, йогурт).*
№3.
Тапсырма:
«Тамақ туралы мифтер» (мәлімдемелермен жұмыс)
Мақсаты: сыни ойлауды дамыту.
Бекіту:
-
«Егер сүзбені көп жесек, бұлшықеттер өздігінен өседі».
-
«Тәттілерден тез шаршайсыз».
-
«Майлар әрқашан зиянды».
Тапсырма:
Бір мәлімдемені таңдап, оның дұрыс немесе бұрыс екенін дәлелдеңіз. Ғылыми фактілерді қолданыңыз.
Жауап мысалы:
3-мәлімдеме дұрыс емес. Майлар теріге, дәрумендерге (A, D) және энергияға қажет. Тек артық және транс майлар (чипсылер, фаст-фуд) зиянды.
№ 4.
Практикалық тәжірибе:
«Жасырын қанттар»
Контекст:
Оқушыларға 3 заттаңба беріледі:
Тетрапак шырыны (мысалы, «алма») «Жеңіл» йогурт
Кетчуп
Тапсырма:
Құрамында қант табыңыз (глюкоза, сироп, декстроза деп атауға болады).
Салыстыру: қай өнімде 100 г-да қант көп?
Қорытынды:
«Пайдалы» өнімдер көбінесе жасырын қант болады. Өнімдердің құрамын оқу маңызды!
№5.
Ойын:
«Кемшіліксіз түскі асты жинаңыз»
Ережелер:
- Оқушылар өнім карточкаларын алады (суреттер + құрамы).
- Түскі астың 3 нұсқасын жинау керек:
-
Спортшы үшін (ақуызға баса назар аудару).
-
Саяхатшы үшін (көп энергия).
-
Артық салмақтан арылғысы келетін адам үшін (артық калориясыз тепе-теңдік).
Талқылау:
Неліктен сіз осы өнімдерді таңдадыңыз?
Тапсырмалардағы PISA критерийлері:
Білімді қолдану (ас-мәзірді, жапсырмаларды талдау).
Деректерге түсінік беру (кестелер, графиктер).
Нақты жағдайларды бағалау (мифтер, рационды таңдау).